Garanti BBVA kullanıcıları, 2 Mayıs itibarıyla online bankacılık hizmetlerine erişemediklerini belirterek sosyal medyada durumu gündeme taşıdı. Mobil uygulamaya ve internet bankacılığına giriş yapılamadığı belirtilirken, birçok kullanıcı sorunun yeni gelen güncelleme sonrası başladığını iddia etti.
Erişim sağlanamıyor
Gelen ilk bilgilere göre, bankanın mobil uygulaması üzerinden işlem yapmak isteyen müşteriler hesaplarına giriş sağlayamıyor. Şikayetlerin artması üzerine kısa sürede sosyal medyada #GarantiBBVA etiketi gündem oldu.
Bankadan ilk açıklama geldi
Garanti BBVA, resmi sosyal medya hesapları üzerinden bir açıklama yayınlayarak teknik bir aksaklık yaşandığını doğruladı. Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Şu anda sistemlerimizde teknik bir aksaklık yaşanmaktadır. Sorunun en kısa sürede giderilmesi için çalışıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz.”
Siber saldırı iddialarına yanıt
Banka, teknik arızanın siber saldırıdan kaynaklandığı yönündeki söylentilere de açıklık getirdi:
“Sistemlerimizde yaşanan kesinti teknik bir aksaklıktan kaynaklanmakta olup, herhangi bir siber saldırı ya da veri güvenliği riski barındırmamaktadır. Bankamız nezdindeki tüm varlıklarınız ve kişisel verileriniz yüksek güvenlik standartlarıyla korunmaya devam etmektedir.”
Şubeler geç saatlere kadar açık olacak
Kritik kesinti sonrası işlemlerini gerçekleştiremeyen müşteriler için şubelerin çalışma saatleri de uzatıldı. Bankadan yapılan açıklamada:
“İşlemlerinizi kesintisiz şekilde gerçekleştirebilmeniz için tüm şubelerimizdeki ekip arkadaşlarımız hizmet vermeyi sürdürmektedir. Sorunun tamamen çözülmesi için yoğun bir şekilde çalışıyoruz.”