İletişim Başkanlığı İzmir Bölge Müdürlüğü tarafından yürütülen, İzmir ve Manisa illerindeki İletişim Fakültesi öğrencilerinin dijital medya okuryazarlığı, dezenformasyonla mücadele, dijital habercilik ve yeni medya konularında bilgi, beceri ve farkındalıklarını artırmayı amaçlayan “Dijital Medyanın Öncüleri: Genç İletişimciler (DİMGİ)” projesi kapsamında 29-30 Nisan 2025 tarihlerinde “Genç İletişimcilerin Dijitalleşme Yolculuğu Çalıştayı” düzenlendi.
AB Erasmus+ programı çerçevesinde gerçekleştirilen çalıştay, Cumhurbaşkanı İletişim Başkanlığı İzmir Bölge Müdürü Cengiz Kutlu Yüksel’in açılış konuşmalarıyla başladı. Yüksel konuşmasında, “Türkiye İletişim Modeli” ile hedeflenen sağlıklı enformasyon akışının devlet idaresi ve kamuoyu açısından stratejik bir önem taşıdığını, 360 derece iletişim anlayışıyla teknolojiden eğitime her konuda devlet-millet arasındaki iletişim köprüsünün sağlamlaştırıldığını, içinde bulunduğumuz çağın bir iletişim çağı olmasından hareketle medya sektörünün tüm paydaşlarının bu felsefeyle görev üstlenmesinin faydalı olacağını” belirtti.
Dijital içerik üretimine destek vurgusu
Yüksel konuşmasının devamında basın-yayın kuruluşlarına dijital haber kanalları oluşturulması ve dijital içerik hazırlanması konusuna vurgu yaparak Türkiye Uluslararası Doğrudan Yatırım Stratejisi kapsamında belirlenen politikalar arasında İletişim ve Dijital Dönüşümün yer aldığına, Avrupa Komisyonu tarafından da kapsayıcılık ve çeşitlilik açısından dijital dönüşüme hayli önem atfedildiğine, bu bağlamda medya sektöründe yaşanan dijital dönüşümü yakından takip ettiklerini ve basın-yayın kuruluşlarına dijital haber kanalları oluşturulması ve dijital içerik hazırlanması konusunda destek olduklarına değindi.
Bununla birlikte çalıştay kapsamında Dokuz Eylül Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sümeyra Duman’ın moderatörlüğünde altı odak grup çalışması düzenlendi. Kamu kurumları temsilcileri, akademisyenler, öğrenciler, yerel gazeteler, internet haber siteleri ile radyo-televizyon ve haber ajansları temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirilen odak grup çalışmalarında; medyanın geçirdiği dijital dönüşüm ve bununla birlikte ortaya çıkan yeni ihtiyaçlar ile ilgili görüş ve deneyimler paylaşıldı.
Tespit edilen eksiklikler ve çözüm önerileri bilimsel bir ölçek kullanılarak raporlanarak ve bu rapor doğrultusunda projede yer alan genç iletişimcilere yönelik bir akademi eğitim programı hazırlanması hedefleniyor.
Deathon’da dijital diplomasi yarışması
Odak grup çalışmaları ile eş zamanlı olarak projede yer alan iletişim fakültesi öğrencilerinin 5 grup halinde katılım sağladığı 'Dijital Diplomasi ve Dezenformasyon' temalı bir İdeathon düzenlendi.
İdeathon ile öğrencilerin grup içerisinde çalışma becerilerinin artırılarak dijital diplomasi ve dezenformasyon konularında farkındalıklarının artırılması amaçlandı. 2 gün süren İdeathon kapsamında öğrencilerden temaya uygun olarak seçilen bir vakaya çözüm geliştirmeleri istendi.. Öğrencilerin geliştirdikleri çözüm önerilerine ilişkin sunumları sonrası İdeathon, vaka çözümünde birinci seçilen grubun belirlenmesi ve ödül töreni ile sona erdi.