Manisa’da Polinas Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde plastik sektörü için nitelikli bireyler yetişiyor. Zafer Kalkınma Ajansı tarafından Mesleki Eğitimin Geliştirilmesi Mali Destek Programı (MEGDEP) kapsamında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü koordinasyonunda desteklenen “Plastik Teknolojilerinde Yeni Ufuklar” projesi ile okuldaki Plastik İşleme Ekstrüzyon Alanının teknik alt yapısının iyileştirilmesi için 100 cm 2 katlı Balonlu Naylon Makinesi’nden 1 Ekstrüzyon atölyesi kuruldu. Hem eğitici eğitimleri sayesinde eğitmenlerin kapasiteleri geliştirildi hem de Plastik Teknolojisi Alanı öğrencilerinin sanayinin beklentileri doğrultusunda eğitilmesi sağlandı.

ÇEŞİTLİ EBATLARDA BALONLU NAYLON ÜRETİLECEK

Okulda çeşitli ebatlarda balonlu naylon üretilecek. Sadece sıfırdan değil, geri dönüşüm yoluyla da üretim yapılabilecek. Balonlu naylon günlük yaşam da ambalaj ve kargoların sağlıklı bir şekilde transferinin yapılmasında kullanılıyor. Balonlu Naylondan elde edilecek olan gelirden öğrenciler de faydalanacak.

ÖĞRENCİLER ÜRETİM YAPACAK

Polinas Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Plastik Teknolojisi Alanı Öğretmeni Erkan Türkan, “Zafer Kalkınma Ajansının 2020 yılı çağrısında yaptığımız “Plastik Teknolojilerin de Yeni Ufuklar’ projemiz sayesinde kurumumuza kazandırdığımız balonlu naylon makinemizi aldık. Eğitimlerini yüklenici firma tarafından görüyoruz öğretmen ve öğrenciler olarak. İnşallah bugünden sonra da makinemizi kullanmaya ve öğrencilerimize eğitim vermeye, balonlu naylon imalatına başlayacağız. Balonlu naylon dediğimiz iki adet polietilen film tabakasının arasına balonlu bir ara kat oluşturularak sıklaştırılan bir ambalaj malzemesidir. Normalde kargoyla bize paket geldiğinde görürüz. Halk arasında bu tık tık ambalaj malzemesi olarak geçer. Bunun imalatını yapacağız. Gerek sıfır yani orjinal üründen gerekse de ikinci yani geri dönüşümden gelen ürünleri değerlendirerek balonlu naylon imalatını 1 metre genişlikte üreteceğiz ve daha sonra biz bunu istediğimiz ebatlarda yaparak kullanıma sunacağız” dedi.

OKULUN DÖNER SERMAYESİNE DESTEK OLACAK

Bu projenin aynı zamanda okulun döner sermayesine katkı sunacağını açıklayan Türkan, döner sermaye sayesinde öğrencilerin de gelir elde edeceğini ifade etti.  Türkan, aynı zamanda okula yeni makinelerin alınmasına katkı sağlayacağını vurguladı.

62 ÖĞRENCİ EĞİTİM ALDI

Proje Koordinatörü: Selime Çolak, İştirakçi kurumlar: Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ARGE, Yunusemre Kaymakamlığı Arge. Metis Kalıp - Metis Kalıp Makina Elektronik Mühendislik San. Ve Tic.A.Ş. Çağ-Plast Plastik Ambalaj Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi ve Poliwood makina ve inşaat Şirketi .  İştirakçilerden Çağ-Plast Plastik Ambalaj Sanayi ve Ticaret Limited Şirketine Ekim 2021’den itibaren 62 öğrenci iş başı eğitimine 5 öğretmen ile birlikte katıldılar. Atölyede bu zamana kadar 62 öğrenci eğitim aldı İş'te Eğitim programları kapsamında eğitimci-öğrenci-eğitici usta birlikte çalışma ortamı sağlandı.  İş’te Eğitim programı kapsamınca öğrencinin yanı sıra eğitimcilerin de eğitimi için çalışmaların yapıldı. Plastikleri genel anlamda tanıyan, uygun işler için uygun plastik malzemeyi seçmesini bilen, plastiklerin islenmesi sırasında karşılaşabileceği problemleri nasıl çözeceğinin yöntemlerini bilen, plastik isleme tezgâhlarını tanıyan ve endüstride bulunan tezgâhların kullanılması hakkında teorik bilgi ve pratik beceriye sahip teknik ara insan gücü yetiştirmek. Türkiye' de bulunan MTAL'ler arasında Plastik Teknolojisi Alanı bulunan 19 adet okuldan biri olan Polinas MTAL’de, plastik sektöründe yıllardır süregelen nitelikli ara eleman sıkıntısını gideriyor.  Plastik Teknolojilerinde Manisa’da Metis Kalıp ve Çağ Plastik proje kapsamında yapılan protokollerle mezun olan öğrencilerimiz iş başı yaptı ve hala çalışıyor. 12.sınıfta okuyan 2 öğrencimizde İşletmelerde Mesleki Eğitim kapsamında stajlarını yapmaktalar. Eğitici Eğitimleri: Maksipanfirması Plastik tarafından eğitici eğitimleri okuldaki plastik teknolojileri öğretmenlerine ve öğrencilere verildi. Eğitim alan öğretmenlerimiz katılım sertifikalarını aldılar. Bu projeyle eğitimde kullanılan fiziki ve teknik altyapının geliştirilmesi sağlandı. Sanayi sektörüyle okul arasında bağ kuruldu. CÜNEYT HASÇELİK

Editör: TE Bilisim